miercuri, 13 ianuarie 2010

LISTA LUI ZAHIR (OPERE PENTRU BAC)

Iata LISTA LUI ZAHIR -te felicit, draga mea, ca ai avut curajul sa "spargi gheata" cu propunerile tale!
Observ ca, din pacate, putini dintre voi au inteles ca UN DIALOG ne-ar folosi mai mult decat simplele informatii, oricat de bune ar fi ele...in fine, eu astept si alti cititori sa iasa la iveala.

Mihai Eminescu - Lacul
Ion Creanga - Povestea lui Harap-Alb
I.L.Caragiale-O scrisoare pierduta 
Ioan Slavici - Moara cu noroc
George Bacovia - Plumb 
Lucian Blaga - Eu nu strivesc corola de minuni a lumii 
Tudor Arghezi - Testament 
Ion Barbu - Joc secund
Mihail Sadoveanu- Baltagul
Liviu Rebreanu - Ion 
Camil Petrescu - Ultima noapte de dragoste ,intaia noapte de razboi 
George Calinescu- Enigma Otiliei 
Marin Preda- Morometii 
Mircea Eliade-Maitreyi

Observatiile mele
  • E aproape perfect! Bravo, ai inteles cam ce am vrut eu sa spun;
  • Lipsesc Nichita Stanescu si Marin Sorescu; ti-as propune, pentru primul, Leoaica tanara, iubirea, sau, daca nu ti-e cunoscuta, Lectia despre cub; pentru Sorescu, neaparat Iona, deoarece trebuie sa mai ai o opera dramatica;
  • Eu nu as alege Testament la Arghezi - ai vazut cate strofe are? Am postat comentariul la Flori de mucigai - nu ti se pare mai usor?
  • La Sadoveanu, poti alege si O POVESTIRE din Hanu Ancutei, cu mentiunea ca trebuie sa stii sa prezinti si romanul in ansamblu;
  •  Pentru Joc secund, vezi si comentariul meu, cred ca te va ajuta sa o intelegi; personal,  o explic si cu ajutorul unui desen, pe care insa nu-l pot posta aici, deoarece are nevoie de prestatia mea, live:)
  •  Nu ai nevoie de Mircea Eliade! NU este autor canonic, iar ca roman al experientei poate foarte bine fi folosit si Ultima noapte...!
  • La observatia foarte pertinenta a Dianei, adaug o poezie traditionalista : In Gradina Ghetsimani"de V.Voiculescu, sau "Aci sosi pe vremuri" de  Ion Pillat
CONCLUZII: AVETI DE INVATAT 7 POEZII, 7 PROZE , 2 OPERE DRAMATICE SI 2 TEXTE CRITICE (pentru Titu Maiorescu si Eugen Lovinescu)